Byte, ångerrätt & reklamation

BYTE

När du gör ett byte behöver du inte betala returavgift (gäller endast inom Sverige). Du lägger själv en helt ny beställning på hemsidan för att få det du önskar byta till. Du har 14 dagar på dig att bestämma dig räknat från och med att du har mottagit ditt paket. Så här gör du:

  • Kontakta oss via e-mail att du vill byta och ange orsak.
  • Av oss får du ett fraktdokument via e-mail att skriva ut som du fäster på ditt paket och sedan lämnar in till närmaste postombud. Spara kvittot.
  • Lägg en ny beställning på det du önskar byta till.
  • Så fort vi har mottagit din retur skickar vi en returbekräftelse till dig via e-mail och du får din återbetalning strax därefter. Tänk på att varan ska vara i oförändrat skick, i eventuell originalförpackning och med alla etiketter kvar.

ÅNGERRÄTT

Enligt distansavtalslagen har du har alltid 14 dagars ångerrätt räknat från den dagen du tagit emot varan. Varan ska vara oskadad, oanvänd med alla etiketter kvar och eventuell originalförpackning och väl paketerad när den återsänds. Är varan i förändrat skick har Ionie rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning från returbeloppet. Vi betalar tillbaka värdet på varan men ej övriga avgifter. Vi löser ej ut paket som returnerats mot postförskott eller efterkrav.

Vill du utnyttja din ångerrätt kontaktar du oss inom dessa 14 dagar och anger ditt namn, telefonnummer, mailadress och ordernummer samt vilken vara/varor du vill ångra. Vill du inte använda detta alternativ finns det en ångerblankett hos Konsumentverket som du kan använda dig av. Du skickar tillbaks varan till oss och du får stå för returfrakten. Tänk på att du ansvarar för varan tills den når oss vilket gör att det kan i vissa fall vara bra att skicka det som en rekommenderad försändelse. När vi har mottagit varan gör vi en återbetalning av ditt köp. Återbetalningen kommer att ske via det betalningsalternativ som du har betalt med, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning. Tänk på att varan ska vara i oförändrat skick, i eventuell originalförpackning och med alla etiketter kvar.

REKLAMATION

Vi kontrollerar alla varor före frakt. Skulle din vara ändå vara skadad eller felaktig meddela oss detta senast 14 dagar efter mottagen leverans. Beskriv felet och ange ditt namn, telefonnummer, mailadress samt ordernummer. Vid en godkänd reklamation gör vi en återbetalning till dig och vi står självklart för returfrakten vid godkända reklamationer och för fellevererade varor. Tänk på att du själv måste lägga en ny beställning om ny vara/order önskas.

Något du undrar över? Kontakta oss